Učenje stranog jezika, kao i usvajanje jezika uopšte, pomaže razvoju mnogih kognitivnih i društvenih sposobnosti i podstiče kreativno razmišljanje kod dece.
Mnogobrojne su koristi učenja stranog jezika na ranom uzrastu, a jedna od glavnih olakšica učenja stranog jezika na tom uzrastu je ta što deca tada jezik uče lakše i brže, gotovo na isti način kao što usvajaju maternji jezik. Deca su kao „sunđeri“ i njihov mozak je tako konstruisan da nesvesno upija nove informacije, na sličan način kao što mi odrasli upijamo reči pesme ili melodiju. Takođe, mlađe učenike ne sputava strah od pravljenja grešaka, što starijim učenicima najčešće predstavlja prepreku da lako i dobro savladaju strani jezik. Izlaganje dece stranom jeziku, u ranom dobu, pomaže im da razviju „uvo“ za jezike i postignu što bolji izgovor kasnije u životu, kao i da lakše i brže nauče i druge strane jezike.
Učenje drugog jezika je konstantni mentalni trening, jer se kroz komunikaciju koristi više od jednog jezičkog sistema. Dokazano je da poznavanje dva ili više stranih jezika pomaže u zadacima rešavanja problema, kritičkog razmišljanja i slušanja, kao što podstiče i memoriju, koncentraciju i razvija sposobnost za rešavanje više zadataka. Deca koja znaju druge jezike takođe pokazuju znake povećane kreativnosti i mentalne fleksibilnosti. Pored uticaja na razvoj kognitivnih sposobnosti, učenje stranog jezika utiče i na postignuća u određenim oblastima, kao što je matematika.
Razna istraživanja su takođe dokazala da deca koja govore više od jednog jezika imaju razvijeniji osećaj empatije, jer govoriti drugi jezik ne zahteva samo jezičke veštine, već i sposobnost razumevanja perspektive drugih govornika, odnosno sagovornika. Poznavanje dva jezika podrazumeva međukulturalnu komunikaciju, te deca imaju priliku da postanu svesnija kulturne prirode, kao i da razumeju i cene kulturološke razlike, što im pomaže da budu otvorenija za različite načine razmišljanja i dozvoljava im da iskuse svet „novim očima“.
U našoj predškolskoj ustanovi deca uče engleski jezik počevši od 3. godine, na časovima koji se realizuju dva puta nedeljno. Osnovni koncept je učenje kroz pesme i igru, jer je to dokazano najbolji način prihvatanja stranog jezika i usvajanja novih informacija na ovom uzrastu. U skladu sa tim radi se po Oxford programu „Playtime“, kao i Oxford programu „Cookie and friends“. Oba programa sadrže tri nivoa i to: starter, nivo A i B nivo. Koriste se knjige kraćih priča na engleskom jeziku, kao i animirani filmovi, kako bismo decu što lakše i bolje približili temama koje se obrađuju. Glavni protagonisti priča su mačak Cookie i majmum Monkey koji decu, kroz svoje dogodovštine upoznaju sa novim sadržajima. Koriste se i Cookie i Monkey puppets, plišane lutke nalik lutkama u pozorištu. Jedna od bitnih komponenti ovog programa su i fleš kartice sa pojmovima koji se obrađuju, a koje se koriste u raznim igrama kako bi deca brže i lakše usvojila nove reči. Teme su raznovrsne i uče se pojmovi poput boja, igračaka, delova tela, garderobe, hrane, životinja i slično. Takođe, kao što je ranije pomenuto, ne manje važan element programa je muzika. U radu se koristi poseban disk, sa pesmama za svaku temu, a po nivoima programa.
Časovi engleskog jezika su vrlo sadržajni, realizuju se u skladu sa uzrastom dece i njihovim potrebama, a kroz igru i pesmu deca se tokom časova istovremeno i zabavljaju i uče.